Junqueras: 'Qui força les retallades al nostre país és el govern espanyol'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol junqueras, ha qualificat avui l'actitud del govern espanyol com a 'una invitació constant a la independència de Catalunya'. Després de mantenir una reunió a la seu de CCOO de Catalunya amb la direcció del sindicat, encapçalada per Joan Carles Gallego, a la qual també ha participat Albert Castellanos, secretari de Política Econòmica i Treball d'ERC, Junqueras ha afirmat que 'qui força les retallades al nostre país és el govern espanyol'. En aquest sentit, ha afegit que 'si el govern espanyol pagués la meitat dels 8.000 milions d'euros que deu a la Generalitat en incompliments d'inversions no faria falta cap retallada' i ha qualificat la distribució del sostre de dèficit que imposa l'Estat espanyol d''arbitrària, injusta i ineficaç, ja que les administracions que gestionen els serveis públics són les que es veuen obligades a assumir un sostre de dèficit més baix'.

Segons Junqueras, 'l'obligació d'ERC és garantir, en el poc marge de maniobra que tenim, que no hi hagi retallades ideològiques, intentar augmentar els ingressos de la Generalitat per pal·liar les retallades i mantenir una actitud dialogant amb els agents econòmics i socials'. El president d'ERC també ha reiterat la necessitat d'establir un 'contracte programa per sortir de la crisi'. Un dels aspectes que hauria de recollir aquest contracte programa, segons Junqueras, és el 'caràcter reversible de la majoria de les retallades aplicades al nostre país els darrers anys'. 'A mesura que que es recuperin ingressos s'han de poder recuperar les prestacions socials', ha reblat.

Oriol Junqueras i Joan Carles Gallego també han anunciat un acord per establir dos grups de treball: un sobre política pressupostària i un altre sobre política industrial.