La Llei d’educació i els pressupostos de la Generalitat, superen avui el debat a la totalitat al Parlament

El Ple del Parlament debatrà entre avui i demà les esmenes a la totalitat de cinc projectes de llei, entre els quals hi ha els pressupostos de la Generalitat i la Llei d’educació de Catalunya.

La portaveu d’Esquerra al Parlament, Anna Simó, ha assegurat que ‘Esquerra farà un discurs que vagi més enllà d’un reguitzell de partides i parlarem més d’actituds i del moment en què s’han situat aquests pressupostos’. ‘Parlarem’, ha afegit Simó, ‘de com en els pressupostos de la Generalitat s’hi reflecteix 1.000 milions d’euros menys de cash en un moment de crisi, parlarem de dèficit fiscal i de com hem arribat fins aquí’.

En aquest context, la portaveu d’Esquerra al Parlament també ha avançat que Esquerra insistirà que ‘són uns pressupostos per resistir la negociació del finançament i que no podem anar a tancar el model de finançament amb fam i fred, perquè si vas amb fam i fred pots tenir la temptació d’agafar alguna cosa que sigui millor del que hi havia abans i no allò que és bo. O que toca pel país.'

Educació

Pel que fa a la Llei d’educació, Simó ha explicat que en aquest ple ‘Esquerra no només replicarà les dues esmenes a la totalitat que es presenten sinó que exposarà el model educatiu d’Esquerra Republicana de Catalunya’. ‘Un model educatiu’, ha afegit la portaveu independentista, ‘que en molts aspectes quadra en el projecte de llei d’educació, tot i que esperem millorar-lo en el tràmit parlamentari en algunes qüestions’. Finalment, Simó s’ha mostrat convençuda que el text final serà millor que el que avui es debatrà i que hi haurà incorporacions positives fruit de les compareixences i del debat parlamentari.