L'Aliança Lliure Europea dóna suport al caràcter plebiscitari del 27S

L'Assemblea General de l'Aliança Lliure Europea, reunida els dies 17 i 18 d'abril a Bautzen (Alemanya), capital històrica de la regió de Lusàcia, ha aprovat aquest divendres per unanimitat una declaració presentada per Esquerra Republicana en suport al caràcter plebiscitari de les properes eleccions del 27 de setembre a Catalunya.

Els esdeveniments polítics a Catalunya han centrat, en bona part, l'atenció dels debats polítics de la tarda de divendres. El vice-secretari General de Relacions Internacionals i Secretari General de l'Aliança Lliure Europea, Jordi Solé, ha resumit davant dels delegats la situació política catalana, posant especial èmfasi en el caràcter plebiscitari de les eleccions del setembre i la resposta antidemocràtica del Govern espanyol a les aspiracions majoritàries del poble de Catalunya, favorables a l'exercici del dret a decidir. Solé ha explicat als delegats de l'ALE com el recent acord sobre el full de ruta ha recomposat la unitat programàtica de les forces del 'Sí' i s'ha mostrat convençut que les properes eleccions municipals seran la primera volta de les plebiscitàries de setembre.

Per la seva banda, Elisabet Nebreda, secretària de Política Internacional d'Esquerra, ha defensat la declaració que resumia els esdeveniments més destacats d'aquests últims mesos i que posava de manifest que, davant la impossibilitat de poder preguntar a la ciutadania de Catalunya sobre la independència de manera directa i pactada amb l'estat espanyol, les eleccions autonòmiques esdevindrien un plebiscit del qual emanarà un mandat democràtic clar i legítim per proclamar la independència.

Finalment, l'eurodiputat d'Esquerra Josep-Maria Terricabras, també present a l'Assemblea General, ha intervingut per explicar quin feina desenvolupa a Brussel·les: 'Som a Brussel·les per lluitar per l'autodeterminació, però també per lluitar per una Europa millor', ha declarat

Etiquetes