Lladó: “Bauzà vol que l’administració tracti als catalanoparlants com ho fa la Guàrdia Civil”

Avui matí el diputat d’Esquerra Republicana a Madrid, Joan Tardà i Joan Lladó, president d’Esquerra Republicana a les Illes Balears han estat presents al Ple de Parlament de les Illes Balears en el que es votava l’eliminació del requisit de català a l’adminstració pública. Abans han fet una roda de premsa amb Jordi Alegre, un ciutadà dels que aquests darrers mesos han vist conculcats els seus drets lingüístic a la caserna de la Guària Civil d’Inca.

Segons Tardà “la situació, malauradament, no ens sorpren, tot i els reglaments existents dins la Guàrdia Civil, encara hi ha una connivència interna quan es tracta de conculcar els dreta dels catalanoparlants” Tardà ha anunciat que, a banda de les preguntes parlamentàries. ha demanat una entrevista formal amb el Ministre d’Interior, Jorge Fernández Díaz, per tractar “la persecució selectiva que s’ha duit a terme a Balears durant el mandat Rodriguista i la vulneració dels drets dels catalanoparlants, en especial a la caserna d’Inca”.

El president d’Esquerra Republicana a Mallorca, Joan Lladó, ha declarat al respecte que “Bauzà vol translladar el tracte que reben els catalanoparlants a la caserna d’Inca a l’Administració de les Illes Balears. Vol que els funcionaris només tenguin el deure de saber castellà” segons Lladó “amb l’aprovació d’avui i l’ampara constitucional que utilitza el PP per situar el català com una llengua de segona, queda clar que l’Estat no ens accepta com a iguals. Ens usurpa recursos i preten anorrear la nostra identitat. És per això que cada cop hem de dir de manera més nítida que volem la independència. Aquestes agressions són un argument més dels que fonamenten els nostres desitjos”.