Marta Rovira crida a CDC i UDC 'a escoltar el clam de la societat civil davant els atacs a la llengua catalana a les Illes i al conjunt dels Països Catalans'

Marta Rovira, secretària general d'Esquerra Republicana, ha fet una crida al Govern de la Generalitat i CDC i UDC a escoltar 'el clam de la societat civil' davant els atacs sistemàtics a la llengua catalana, molt especialment a les Illes Balears. Rovira es fa així ressò de la carta Oberta de FOLC (Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana), associació que aplega una setantena d'entitats de tota la nació. La FOLC ha adreçat una carta a CDC i UDC advertint que 'els catalans no podem restar indiferent davant els atacs del PP en qualsevol dels territoris on es parla català'.
La carta subratlla que 'la recent decisió de la Conselleria d’educació del Govern de les Illes Balears d’imposar la segregació dels infants de les Illes per raó de llengua és un greu atemptat al català, als drets lingüístics dels infants, uns drets democràtics bàsics que tot Estat democràtic hauria de respectar'. Davant d'aquesta situació la FOLC 'considera que ha arribat l’hora de ser bel·ligerants amb la política anticatalana del PP i que hem de fer tot el possible per a frenar des de tots els fronts els atacs d’aquest partit'.
És per aquest motiu que la FOLC insta CDC i UDC a 'un exercici de responsabilitat política' com a partits 'al govern de la Generalitat de Catalunya' i promoure 'una clara reprovació pública dels vostres partits a la política lingüística del PP a les Illes Balears. Necessitem la fermesa de tots els partits, però especialment la dels partits del govern per poder aturar les agressions'. Rovira ha demanat al Govern que prengui 'bona nota de la missiva i actuï en conseqüència'.