Mòdol: ‘Dijous els diputats podran votar en consciència si volen un CAC professional o un òrgan de control polític’

El diputat d’ERC, Carmel Mòdol, ha explicat que les propostes de CiU i PP tanquen el pacte de ferro que mantenen els dos partits en matèria de mitjans de comunicació i que es va iniciar amb l’autèntica contrareforma que va ser la modificació de les lleis de l’audiovisual de Catalunya.

Mòdol ha explicat que amb un hearing previ que farà dilluns, el proper dijous durant la sessió plenària es votaran els dos membres del CAC que han de substituir els que han finit el seu mandat i en una segona votació es votarà el president del CAC. Mòdol ha apel·lat a ‘la consciència dels diputats en una votació, que demanarem secreta, i que pot decidir si el CAC és l’organisme que es va crear emmirallant-se en altres exemples europeus de perfil professional i per tal de fer una funció de control o si s’acaba convertint en un òrgan de control polític dels mitjans de comunicació desvirtuant absolutament els objectius amb que es va crear’. ‘Si això passés més valdria suprimir el CAC i espera temps millors’ ha reblat.

El diputat d’ERC ha il·lustrat l’extens currículum professional de Salvador Alsius que podria ser l’únic periodista membre del CAC, Mòdol ha destacat que seria lamentable que un òrgan de control dels mitjans de comunicació no tingués cap professional dels mitjans en el seu consell.

Mòdol ha recordat que aquest episodi del pacte PP i CIU trenca la majoria di el consens assolit l’any 2007 amb les lleis de l’audiovisual que van obtenir el suport de 120 dels 135 diputats de la cambra. El trencament d’aquest consens es va iniciar amb ‘l’autèntica contrareforma’ que va representar la modificació d’aquestes lleis que estaven pensades per perdurar amb el temps i mantenir un esperit independent i professional en el sí dels mitjans de comunicació públics.