Porta proposa crear una Renda Bàsica de Ciutadania per acabar amb la  pobresa

El Grup Parlamentari al Congrés ha presentat avui una Proposició de Llei que insta a establir una Renda Bàsica de Ciutadania. Es tracta d’una prestació econòmica universal que té per objectiu, entre d’altres, acabar amb la situació de pobresa que afecta un 20 per cent de la població de l’Estat espanyol. El pagament es faria efectiu a tots els ciutadans que acreditin la seva residència al territori estatal i tindria una quantitat superior al llindar de la pobresa. La portaveu de la comissió de Política Social i diputada al Parlament, Carme Porta, ha justificat la necessitat de la mesura perquè “és evident que l’actual política social s’acosta més a la beneficiència que no pas a polítiques actives per prevenir i acabar amb la marginació social”.

Tot i això, la proposta estableix tres quanties diferents en funció de l’edat del preceptor: menors de 18 anys (com a mínim la meitat de la xifra que marca el llindar), de 18 a 65 (el 100 per cent de la xifra) i majors de 65 (un mínim del 10 per cent més). La portaveu de la comissió de Política Social i diputada al Parlament, Carme Porta, ha assegurat que "vivim en una societat que genera molta riquesa, però també molta pobresa" i ha justificat la necessitat de la mesura perquè "l’atur de llarga durada, la precarització del mercat laboral, l’empobriment general de la població i l’intent de desballestament de l’actual estat del benestar ens porta a una societat on les desigualtats socials i de gènere són cada cop més grans".

Porta considera que "els subsidis condicionats no funcionen per aconseguir els objectius de l’estat del benestar i comporten molts més controls administratius per tal d’evitar possibles fraus". Un fet que desapareixeria amb la Renda Bàsica de Ciutadania gràcies a una major racionalització del sistema i amb el corresponent estalvi per les arques públiques.

A més a més, la diputada d’Esquerra també ha subratllat que la iniciativa "pot acabar amb l’estigmatització social que comporta ser beneficiari d’un subsidi condicionat o assistencial i que obliga a demostrar una incapacitat per aconseguir recursos".

Etiquetes