Puigcercós adverteix que PSC i CiU volen vulnerar el Pacte Nacional per a l'Educació

El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha manifestat aquest dimarts que hi ha ‘una part del PSC que no se sent còmode’ amb el Pacte Nacional per a l'Educació i que a CiU ‘mai no li ha agradat aquest acord’. El dirigent independentista ha declarat que aquestes formacions polítiques volen ‘vulnerar aquest acord’. Per això, ha assegurat que Esquerra farà bandera perquè ‘el Pacte Nacional per a l'Educació (PNE) sigui ben palès’ en la Llei d'educació de Catalunya (LEC). Així mateix, ha criticat que ICV ‘a vegades parla per parlar’ en el debat de la LEC.

Puigcercós ha dit que ara ‘comença el debat i el que s'ha de fer és parlar menys i ser més conscients de quina ha de ser la modificació de la normativa en el debat de la ponència’. Així mateix, ha destacat que ‘una part important de la comunitat educativa està totalment d'acord amb el Pacte Nacional per a l'Educació i volen que es compleixi’. De fet, ha assegurat que ‘CiU i el PSC no tenen excuses per no adaptar la Llei d'educació a les condicions del PNE’.

Puigcercós s'ha reunit aquest dimarts amb el president de FAPAES, Pere Farriol, la secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO de Catalunya, Montse Ros, la secretària general de la Federació de Treballadors de l'Ensenyament de la UGT de Catalunya, Roser Font, i el president de la FMRP, Ricard Aymerich. Aquests representants d'entitats educatives han presentat al Parlament les seves esmenes a la Llei d'educació. A la reunió també hi ha assistit el president de la sectorial d'Educació d'Esquerra, Carles Martínez, i el portaveu d'Esquerra a la Comissió d'Educació, Josep Maria Freixanet.

Montilla és ara 'més conscient'

Puigcercós també ha manifestat que el president de la Generalitat, José Montilla, ‘és més conscient ara, a l'equador de la legislatura, de que hi ha un conflicte amb Madrid’. ‘El govern espanyol no està complint i ahir va ser expressat amb tota claredat sense radicalismes’, ha afegit. El dirigent independentista ha remarcat que el president de la Generalitat ‘es posa de la part catalana’. Amb aquestes paraules Puigcercós s'ha referit a la conferència d'aquest dilluns de Montilla al Palau de la Generalitat.

Així mateix, Puigcercós ha manifestat que l'adaptació del Pacte d'Entesa es farà i ha admès que és lògic que hi hagi ‘una certa prudència i una resistència’. Així ha remarcat que en aquests dos anys de legislatura s'actualitzarà l'acord i ‘no només per la crisi’, ha afegit. ‘Estic segur que entre finals y i principis d'any tindrem les bases per a l'actualització de l'acord’, ha indicat.