Puigcercós insisteix que la LEC compleix amb el Pacte Nacional per a l’Educació

El president d’Esquerra, Joan Puigcercós, no ha tancat la porta avui a que el Grup Parlamentari també presenti esmenes a la nova Llei d’educació de Catalunya (LEC), tot i que ha considerat que el text que avui es debat ja ‘contempla plenament els objectius del Pacte Nacional per a l’Educació i preserva el model de servei públic’.

Puigcercós, que s’ha reunit aquesta tarda amb representants de la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes d'Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES), juntament amb el portaveu d’Esquerra a la Comissió d’Educació, Josep Maria Freixanet, ha assegurat que ‘la LEC té el terreny abonat pel Pacte, perquè deixa clar el concepte de servei públic educatiu’, que significa que l’escola pública i la privada concertada ‘han de compartir objectius’.

Pel president d’Esquerra, l’actual redactat ‘ja garanteix que tant l’escola pública com la privada concertada tinguin els mateixos objectius’, però ‘que cal fer que se sentin còmodes els partits de l’oposició’. Així mateix, ha opinat que ICV-EUiA ‘comparteix perfectament aquests objectius malgrat que ho hagin defensat de forma més sorollosa’. ‘Amb aquesta idea de servei públic, tots han de sentir-se còmodes’, ha afirmat, però ha afegit que Esquerra ‘no s’oposarà, d’entrada, a tot el que puguin ser millores tècniques’.

Per això no ha descartat presentar esmenes durant el tràmit parlamentari: ‘Bona part de les esmenes que volem presentar estan incloses al Pacte Nacional, i la plasmació del Pacte en la llei és plena. Però aquesta és una possibilitat que continua oberta’. ‘Tal i com ho veiem en aquests moments, amb una mica de voluntat de tothom podrem tenir una llei que serà un bon instrument en matèria d’educació’, ha afirmat.

Primera llei catalana d’educació

Josep Maria Freixanet ha destacat durant la seva intervenció al debat a la totalitat de la Llei d’educació que ha tingut lloc aquesta tarda al Parlament que ‘aquesta serà la primera llei catalana d’educació’ i per això s’ha mostrat sorprès ‘que algú es pugui resistir a veure la llum’. Freixanet s’ha mostrat satisfet amb ‘el règim lingüístic que estableix la Llei’, un títol que ha estat molt treballat per Esquerra dins el Govern. Així mateix, ha assegurat que ‘per primera vegada en una llei educativa s’estableix la transparència en els criteris per accedir al concert educatiu i que posa els instruments jurídics per evitar la dualització del sistema educatiu i els desequilibris en la distribució d’alumnat amb necessitats educatives especials’.

Freixanet, que ha pronunciat una dita africana que diu que ‘per curar un infant és necessita un metge però per educar-lo es necessita la tribu sencera’, ha mostrat a l’hemicicle un exemplar del Pacte Nacional per a l’Educació, del qual Esquerra en va ser el partit impulsor, i ha afirmat: ‘la comunitat educativa va signar aquest acord el 20 de març de 2006, aquesta és la seva veu i la partitura que en el seu moment es va acordar’. I ha afegit: ‘Esquerra també va composar aquesta partitura, però ara l’hem d’interpretar els sis grups parlamentaris’. ‘Esperem estar a l’alçada; Esquerra hi serà fidel’, ha dit el diputat independentista.