Roger Torrent

El conseller ha exigit al govern espanyol l’acceleració de la convocatòria dels projectes PERTE, necessaris per dur a terme la inversió

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha celebrat l’anunci del Grup Volkswagen de fabricar el seu model compacte de vehicles elèctrics a la planta de Seat a Martorell. Torrent ha destacat que es tracta d’una decisió transcendental pel país perquè “permetrà a Catalunya liderar la transició cap a la mobilitat sostenible”.

Seat és un soci estratègic del govern republicà i, com ha assenyalat el conseller, “ha estat una prioritat des de l’inici garantir aquesta inversió”. De fet, el conseller, que en el seu primer acte públic com a conseller va visitar Seat i es va reunir amb el president de la companyia, Wayne Griffiths, ha assegurat que la previsió és que la companyia inverteixi 5.000 milions d’euros fins al 2025 pel disseny a Catalunya de nous models de vehicles elèctrics.

El conseller ha explicat la importància del disseny i producció d’aquests nous vehicles al nostre país: “Els models que es podrien produir a Catalunya a partir del 2025, a més, significarien la democratització del vehicle elèctric atès que serien molt més accessibles que els actuals”, ha afegit.

Aquesta decisió del Grup Volkswagen ha estat motivada pel compromís del govern republicà i de la conselleria liderada per Torrent per la reindustrialització del país i la transformació cap a un model productiu més sostenible. Com ha afirmat el conseller en diverses ocasions, "Catalunya està ben posicionada per rebre els cinc elements claus per a la fabricació del cotxe elèctric".

Així mateix, Torrent ha remarcat la necessitat de que el govern espanyol acceleri la convocatòria dels projectes PERTE, els ajuts per a projectes estratègics per a la recuperació i transformació econòmica provinents del fons Next Generation, que són necessaris per garantir aquesta inversió. En relació amb els fons europeus Next Generation, el govern republicà ja fa temps que reclama rebre la part que correspon a Catalunya, amb la creació de l’Oficina Next Generation que va anunciar Torrent el passat mes.