Rovira: ‘ERC insistim que cal fer un gran acord de país per flexibilitzar el sostre de dèficit’

La portaveu parlamentària d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha mostrat la seva preocupació davant les recomanacions de la Comissió europea en la línia d’augmentar l’IVA i assegura que és absolutament preocupant que encara estem per part d’Europa obsessionats en què les polítiques d’austeritat són les polítiques que ens convenen per sortir de la crisi i ERC no comparteix en absolut aquestes recomanacions.

La portaveu parlamentària d’ERC, Marta Rovira, ha mostrat la seva preocupació per les recomanacions de la Comissió europea a l’estat espanyol en la línia d’augmentar l’IVA de tipus reduït o els impostos sobre els carburants. Rovira ha explicat que ‘és absolutament preocupant que encara estem per part d’Europa obsessionats en què les polítiques d’austeritat són les polítiques que ens convenen per sortir de la crisi. No compartim en absolut aquestes recomanacions i esperem que el Govern espanyol no traslladi una vegada més sobre la gent que més pateix la crisi, les classes populars i treballadores, aquesta pujada d’impostos’. ‘Des d’ERC diem una vegada més que les polítiques d’austeritat per nosaltres consisteixen en incrementar la inversió pública, continuem insistint que hem d’aconseguir la flexibilització de l’objectiu de dèficit que ens ha de permetre tenir més ingressos per a fer més despesa pública, contribuir també rebaixar els impostos perquè el que convé és que les nostres ciutadans tinguin capacitat de consum’ ha reblat Rovira.

Marta Rovira ha reiterat que ‘ERC insistim que cal fer un gran acord de país per flexibilitzar el sostre de dèficit, hem pogut sentir declaracions dels líders del PSC i del PPC malgrat que la setmana passada ERC només va aconseguir el suport de CIU al Ple en la moció que demanava la flexibilització d’aquest sostre de dèficit. Cal arribar a un gran acord’ i ha recordat que cada dècima del dèficit que rebaixem són 200 milions d’euros més per a despesa pública.

Llei de Consultes, instrument de radicalitat democràtica

Marta Rovira ha valorat molt positivament l’inici del treball en ponència conjunta de la Llei de Consultes que ha definit com ‘ un instrument de radicalitat democràtica que va molt més enllà del fet que sigui finalment l’instrument a través del qual es pugui fer la consulta als ciutadans de Catalunya per tal que puguin escollir el seu futur polític’. Rovira ha explicat que els demòcrates que tenen ganes que el sistema que tenim sigui molt més representatiu i els ciutadans es puguin expressar de forma directa han de veure-hi uns instrument que les permeti fer-ho. En uns moments que el sistema polític està sent tan qüestionat creiem que és un instrument magnífic per tal que des d’arreu del territori els catalans es pugui preguntar als ciutadans de forma directa i aquestes es puguin expressar de forma directa en una consulta.

Rovira també ha valorat l’expedient obert al Fiscal General de Catalunya per les seves declaracions envers el Dret a Decidir dels catalans dient que ‘el Govern de l’Estat ja ha decidit envers Catalunya i ha decidit entrar en un persecució política de totes aquelles entitats, institucions públiques, personalitats que es pronunciïn a favor de la democràcia. Pel Govern espanyol es suficient dir democràcia, de qualsevol manera, per immediatament ser destituït, impugnat al Tribunal Constitucional i ser sospitós de qualsevol revolució antidemocràtica. El govern espanyol demostra un cop més amb aquest comportament el dèficit democràtic dels seus dirigents, del Govern i de les seves institucions’.