Rovira: 'Totes les accions del Govern i el Parlament s’han de destinar a la transició nacional'

La portaveu del Grup Parlamentari d'ERC, Marta Rovira, ha encoratjat aquest dimecres el Govern i el Parlament a concentrar tots els esforços cap a la transició nacional. 'Ara que ja tenim una data per exercir el dret a decidir, el 27-S, el Govern i el Parlament han de destinar totes les accions a la transició nacional', ha declarat Rovira davant del ple del Parlament.

Esquerra està treballant perquè les negociacions pels Pressupostos del 2015 i la Llei de Mesures permetin assolir uns pressupostos que siguin, precisament, els de la transició nacional. 'Tenim una oportunitat d'or en la tramitació dels Pressupostos i l'hem d'aprofitar: preparar el camí a la independència passa per fer d'uns pressupostos ordinaris, de caire autonòmic, els pressupostos de transició nacional', ha declarat Rovira.

En concret, Esquerra treballa per aconseguir uns pressupostos que, d'una banda, siguin més socials i, de l'altra, destinin una partida 'ambiciosa i suficient' per a construir estructures d'Estat com la Hisenda Catalana. 'Treballem perquè els pressupostos del 2015 ens permetin ajudar els que més pateixen al nostre país, i invertir en estructures d'Estat com l'Agència Tributària Catalana és invertir en polítiques socials de futur', ha afirmat la diputada.

ERC defensa que la gestió i recaptació de tots els impostos de Catalunya a través de la Hisenda Catalana permetrà dur a terme polítiques socials que donin resposta a les necessitats reals del país, com augmentar les ajudes a la dependència i garantir el subministrament d’aigua, gas i electricitat en casos de pobresa energètica.

Rovira també ha reclamat al Govern que utilitzi la llei del Servei Català d'Ocupació i la de la Formació Professional per transformar aquests serveis en 'autèntiques estructures d’Estat'.