Simó: 'El procés endegat a Catalunya és el camí per a una sortida no traumàtica de la crisi i la més ràpida'

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha explicat que 'aquesta setmana que té com a protagonista la cimera per reactivar l'economia i contra la crisi del proper dissabte cal deixar clar que el procés endegat a Catalunya és el camí per a una sortida no traumàtica de la crisi i la més ràpida'.

Simó assegura que 'les solucions per reactivar l'economia no es poden desvincular de l'imperatiu que tenim la societat i els partits d'entendre i fer entendre que sense capacitat per gestionar els nostres recursos i tenir les competències i les estructures d'un estat'.

La portaveu d'Erc assegura que 'de cara la cimera cal fer pinya tots plegats per aconseguir pujar el sostre de dèficit perquè tindria un impacte insostenible per l'economia'. En aquest sentit ha explicat que la proposta que ERC va presentar la setmana passada al Congrés dels diputats per pujar el sostre de dèficit rebi el suport de totes les diputats catalans i catalanistes perquè al Parlament de Catalunya ni PSC ni ICV que ho reclamen públicament van donar suport a la moció que ho demanava.

Simó ha avançat que les propostes d'ERC aniran encaminades a reforçar la cohesió perquè ningú es quedi enrere. Les propostes van en la línia de l'acord d'estabilitat parlamentària amb CIU que ja inclou diverses mesures per a la reactivació econòmica i per reforçar al cohesió social com la Llei de suport al treball autònom i l'emprenedoria, reforçar el Consell de Relacions Laborals de Catalunya, La llei de la Formació Professional, les normes de suport a la indústria, el Pla de lluita contra el frau fiscal, la potenciació de fons i un servei de rescat a famílies i el Pacte per la infància i contra la pobresa infantil.

El PP està fent el ridícul

Respecte de la polèmica generada per la presidenta del PP català envers el cos de Mossos d'Esquadra, Simó assegura que 'el PP manté una actitud de deslleialtat institucional i mostrar aquesta desconfiança no és propi d'un partit de govern que a més ha tingut una molt dubtosa actuació respecte del tema de les escoltes'.

Simó demana al PP que 'deixi estar les polítiques de Mortadelo i Filemón perquè està fent el ridícul, estan buscant generar inseguretat , recel i dubtes envers les institucions catalanes. Prou de fer metapolítica perquè els polítics no som els protagonistes sinó les eines per a trobar solucions i cal treballar per dur-les a terme'.

La portaveu d'ERC ha demanat al PP que es preocupi pel forat a Bankia provocat per dirigents del PP com Rato, Aguirre i Gallardon, del cas Bàrcenas i els seus sobres pressumptament fruit de comissions d'empreses constructores i relacionades amb la trama Gürtel. Que es preocupin sobretot que l'Estat deixi d'asfixiar premeditadament les institucions catalanes i per tant la ciutadania de Catalunya.