Simó insta els partits catalans a 'no transaccionar ni votar cap proposta de resolució del PP en matèria educativa'

La portaveu parlamentària d'Esquerra, Anna Simó, ha assegurat que el recurs presentat pel PP al Tribunal Constitucional contra la Llei d'educació de Catalunya (LEC) 'invalida qualsevol proposta en matèria educativa que presentin els populars al Parlament' i, per aquest motiu, 'Esquerra ni es planteja transaccionar o votar cap proposta de resolució del PP en aquest àmbit i insto la resta de partits catalans a fer el mateix'. 'El PP és el màxim representant de l'immobilisme i és expert en tirar cortines de fum de l'anticatalanisme per tapar les seves vergonyes', ha criticat Simó.

La dirigent independentista ha assegurat que la LEC 's'està desenvolupant des del minut zero de la seva entrada en vigor a tot ritme en el blindatge lingüístic i la disposició curricular'. En aquest sentit, Simó ha reclamat no fer 'ni un pas enrere' i ha recordat que 'Esquerra ha estat la garantia per sumar CiU i PSC a un projecte educatiu de país que vam plasmar en el Pacte Nacional per l'Educació'. La portaveu d'Esquerra ha fet una crida a 'tots els partits, els que la van votar i els que no, a defensar el que ha aprovat el Parlament'. 'No acceptarem una LOAPA educativa', ha assegurat Simó, 'vetllarem perquè el pacte educatiu estatal no col·lideixi amb les nostres competències en matèria educativa ni amb la LEC'.