Simó recorda els punts clau als quals la LEC hauria de donar resposta

El proper divendres la LEC inicia el període de compareixences al Parlament, en el qual organitzacions, entitats i col·lectius debatran sobre l’actual projecte de llei. La portaveu parlamentària d’Esquerra, Anna Simó, ha recordat que ‘el debat parlamentari ha de servir per acostar posicions absolutament allunyades en alguns casos; nosaltres hem estat treballant en aquest sentit i continuarem fent-ho a la recta final d’aquest projecte’.

Simó ha insistit en què la LEC ha de donar resposta ‘als dos principals reptes educatius que avui es plantegen al nostre país: millorar els resultats educatius i incrementar l’escolaritat en la franja postobligatòria i assolir un sistema educatiu equitatiu i integrador de tota la població escolar catalana’.

La portaveu independentista ha recordat que ‘el marc de concurrència entre l’escola pública i privada per a la consecució de l’equitat educativa i la integració de tot l’alumnat, és el Servei Educatiu Català o Servei Públic Educatiu’.

Per Esquerra, com ha repassat Simó, ‘hi ha sis punts claus en tot aquest debat’, als quals la Llei ha de donar resposta:

-     Els centres educatius han d’accedir al concert educatiu, i per tant també al SEC, només si acompleixen els requisits de satisfer necessitats d’escolarització i l’escolarització mixta, d’acord amb el estableix l’actual projecte de la LEC.

-     La gratuïtat de l’educació bàsica per a totes les famílies que optin per escolaritzar els seus fills en un centre escolar del Sevei d’Educació Català, sigui quina sigui la seva titularitat. Catalunya té molts peatges i un dels peatges encara existent és l’educatiu per les rendes mitjanes. S’ha de garantir a totes les famílies la gratuïtat que estableixen l’Estatut i la Constitució.

-     Aquesta gratuïtat només serà efectiva si la LEC recull la inclusió de la sisena hora per als centres concertats com a una hora lectiva d’escolaritat obligatòria. Per assolir aquesta fita, podria determinar-se un període transitori de 8 anys, en el transcurs dels quals els contracte-programes serien l’eina transitòria per anar avançant en la seva consecució.

-     Activar la comissió d’estudi del cost i actualització dels mòduls dels concerts educatius que preveu el Pacte Nacional per a l’Educació, i fer complir l’estudi de revisió i actualització d’aquests mòduls que preveu la LOE.

-     El Servei Educatiu Català està format pels centres de titularitat pública, que són la columna vertebral del sistema, i els centres de titularitat privada amb voluntat de servei, que contribueixen a la riquesa i la pluralitat educativa.

-     Declarar l’educació, i el seu finançament, prioritat estratègica essencial de país: la LEC ha de garantir l’assoliment mínim del 6% del PIB en despesa pública educativa no universitària, en el termini màxim de 8 anys.

Aquests són els punts sobre els quals el Grup Parlamentari d’Esquerra està treballant i ‘sobre els que treballarem per tal de presentar esmenes, a ser possible conjuntes amb els grups que donen suport al Govern i a ser possible també amb CiU, amb qui mantenim una relació fluïda i periòdica respecte el projecte de llei’, ha afirmat Simó.