Tardà: 'A Wert només se'l pot parar des de la insubmissió'

Esquerra Republicana ha ofert una roda de premsa a Palma per anunciar que seguirà demanant “com una gota malaia” els 1500 milions que l'Estat deu del finançament i les inversions a les Balears. Però el projecte de Llei de Wert que preten arraconar el català a les aules ha centrat la roda de premsa dels republicans.

Segons el president d’Esquerra Republicana a Mallorca, Joan Lladó “La Llei de Wert pretèn sistematitzar i donar cobertura estatal a l'arraconament del català a l'escola que Bauzà està impulsant a les Balears. Podem afirmar que es prepara el que serà un Neodecret de Nova Planta que vol convertir el català amb una Maria”. Segons Lladó, “està clar que l'estat ens vol com a esclaus, perquè paguem la seva crisi i sense identitat”. D'altre banda, Lladó considera que “aquestes mesures ens mostren que Espanya no és reformable , ens ajuden a fabricar independentistes i uneixen els Països Catalans en una sola lluita”.

Per la seva banada el diputat d'Esquerra Republicana Joan Tardà ha anunciat la presentació a Madrid de “noves preguntes per reclamar els recursos que són espoliats a les Balears, com una gota malaia”. També ha anunciat que Esquerra formularà la següent pregunta oral al Ministre, el dimecres que ve: “Qué medidas piensa tomar el Ministerió de Educación para liquidar definitivamente la enseñanza en catalán?”. Segons Tardà, “la reposta a Wert ha de ser de tots els Països Catalans i no acatant, és a dir, només se'ls pot parar des de la insubmissió”.

Tardà ha fet una crida a la ciutadania a respondre de manera contundent a la intensitat i velocitat amb què el govern espanyol està actuant en pro del desballestament de l'estat del benestar i la regressió dels drets socials, la qual cosa comportarà una acceleració del procés de dualització social. “El seu model és el de la descohesió i per això volen matar-nos la llengua, perquè saben que aplega i suma”.