Tardà: ‘És vergonyós no fer res contra l’estigmatització i la marginació de les dones transsexuals’

El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí a la comissió de Sanitat i Serveis Socials, Joan Tardà, ha defensat aquesta tarda una proposta de la coalició per tal d’aconseguir normalitzar la vida de les persones transsexuals. Una proposta que ha estat rebutjada perquè ‘El PP ha decidit que els transsexuals segueixin vivint a l’infern’, ha afirmat Tardà.

Tardà ha defensat que ‘la vigília del 8 de març, volem subratllar que les dones més discriminades de tot l’Estat són les dones transsexuals, perquè pateixen un estigma que provoca la seva discriminació laboral i fins i tot social’.

‘M'avergonyeixo d’una societat que és capaç d'estigmatitzar i marginar unes persones per la seva condició i identitat sexual, on fins i tot és normal i acceptat l’acudit i la broma ofensiva contra elles. Em fa vergonya terriblement que en el ple segle XXI i en una societat que es diu moderna succeeixin aquestes coses’, ha afirmat.

El diputat ha reclamat ‘una Llei d'integració laboral i social de les persones transsexuals, que inclogui la discriminació positiva, com ho va fer la Llei d'igualtat efectiva entre dones i homes’; la creació d’una ‘càtedra interdisciplinària d'estudi de la transsexualitat’ així com la realització d'una campanya de sensibilització que faci pedagogia en la societat sobre la transsexualitat i ‘combatre les actituds transfòbiques, fent que estiguin tipificades com a delicte’.

Per a Tardà, cal la ‘despatologització, que deixin de ser considerades malaltes, com abans també es considerava a les persones homosexuals, i eliminar l'absurd requisit de no induir a error quant al sexe que marca la legislació’ i que ‘la sanitat pública atengui integralment, sanitàriament i psicològicament, el procés de reassignació de gènere’.

És per ‘dret, per justícia i per vergonya, que en demanem l’aprovació’, ha dit Tardà, perquè ‘podem entendre que no estiguin d’acord amb tot allò que plantegem, però ens costaria entendre que no fessin res per treure aquestes persones de l’estigmatització i la marginació. Perquè si no fan res, si romanen impassibles davant d'aquesta injustícia, sentiré també vergonya de vosaltres’.

Els vots del PP han impedit que la proposta fos aprovada.

Etiquetes