Tardà: ‘L’única raó que tenen per a impedir la normal participació de la Selecció catalana és el nacionalisme espanyol’

El diputat d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Joan Tardà, ha valorat que la sentència del TC ‘arriba amb 13 anys de retard’ i que no aclareix la situació perquè tot i que hi ha qui vol destacar ha la intenció de ‘voler obrir camins, en la pràctica manté l’estatus actual i demostra que el principal impedient radica en la voluntat política del Govern espanyol’

Tardà ha destacat ‘la greu contradicció que representa reconèixer el dret a participar, però alhora supeditar aquesta participació a l’existència prèvia o posterior d’una Federació espanyola’. Tardà ha destacat que també seria necessari ‘que l’esport deixés de regir-se per concepcions de fa més de 100 anys’ que impedeixen a la Selecció competir amb normalitat. Per a Tardà, ‘no hi ha cap argument democràtic que justifiqui que Catalunya pugui competir amb normalitat en un esport on no hi ha una Federació espanyola, i que sí quan hi ha concurrència’. Per a Tardà, l’única explicació és ‘el nacionalisme espanyol’ per la qual cosa ‘reclamem que la Selecció catalana pugui participar en tots els esports’.