Esquerra Republicana porta al Congrés les demandes de la pagesia per reformar la llei de la cadena alimentària

La proposta del Grup Republicà al Congrés inclou la prohibició que els agricultors venguin a pèrdues, així com sancionar les pràctiques abusives dels grans distribuïdors.

El Grup Republicà ha aconseguit tirar endavant, amb el suport d'una àmplia majoria en el Congrés dels Diputats, l'admissió a tràmit d'una proposta de reforma de la llei de la cadena alimentària, amb l'objectiu de prohibir que els agricultors venguin a pèrdues, així com sancionar les pràctiques abusives dels grans distribuïdors cap als petits productors. "És necessari ser ferms amb els qui abusen del poder, no podem permetre que la voluntat de les grans empreses agroalimentàries i dels grans supermercats sigui la que marqui les regles del joc", ha insistit la portaveu republicana, Teresa Jordà, encarregada de defensar la reforma.

La proposta d'Esquerra Republicana és una "oportunitat d'or", ha defensat la republicana, "per donar resposta a les reivindicacions que el sector primari fa mesos que reclama al govern espanyol davant d'aquesta situació injusta i que els ha portat a sortir al carrer". Com ha explicat Jordà, aquesta reforma que “plantegem prové de les organitzacions agràries i conté la fórmula que el camp ha dissenyat directament, en primera persona, i amb ple coneixement de la realitat".

Es tracta d'una llei que "dona a les cooperatives i a les entitats associatives la quota de poder que mereixen i garanteix que els costos de tots i cadascun dels petits productors es vegin reflectits en els preus que ofereixen aquestes entitats", ha explicat Jordà en la seva intervenció al ple.

D'altra banda, la iniciativa liderada per Esquerra Republicana també preveu simplificar i fer més accessibles els tràmits burocràtics electrònics i flexibilitzar terminis, "creiem que s'ha d'eliminar l'obligació d'immediatesa del registre de contractes alimentaris, no es poden crear i acumular noves obligacions a esquena dels qui hauran de complir-les", va remarcar la portaveu.

Finalment, Jordà ha aprofitat l'ocasió per a assenyalar el "descarat intent d'instrumentalització i manipulació del camp per part de l'extrema dreta i la dreta", alhora que els ha acusat de no fer cap esforç en favor del camp allà on governen més que "convertir les dificultats del camp en lemes de campanya", i ha denunciat que "el que sí que han fet ha estat votar en contra, a Brussel·les, de regular els tractats de comerç per a evitar que aquests enfonsin els preus del producte local".